Web Analytics

Contact | 0591 - 224 500

Vliegreis met zorg naar Fuerteventura

Type reis: Zorgvakantie
Aantal dagen: 8
Startdatum: 1 april 2025
Einddatum: 8 april 2025

parasol-strand-fuerteventura

Vliegreis met zorg naar Fuerteventura

Tijdens deze vliegreis met zorg naar Fuerteventura ontdek je één van de Canarische Eilanden die het dichtst bij de Marokaanse Kust ligt. Aan de noordkant grenst Fuerteventura aan Lanzarote, tussen beide eilanden ligt een onstuimige zeestraat waar surfers zich goed thuis voelen. Net als de andere Canarische Eilanden is Fuerteventura een vulkanisch eiland en dat zie je terug in de stranden die hier af en toe nog zwart zijn. De stranden die wit zijn bestaan uit zand dat speciaal is aangebracht. Als je over Fuerteventura rijdt dan waan je je in een maanlandschap, het zijn vooral zand en rotsen die je zult zien met in het midden van het eiland een kleine oase, Betancuria. Betancuria is één van de belangrijkste koloniale monumenten in de geschiedenis van de Canarische Eilanden. Het noorden wordt veel bezocht door watersporters en ken een levendige sfeer, in het zuiden vind je de brede zandstranden en heerst een gemoedelijke relaxte sfeer.
Kortom Fuerteventura is een heel vriendelijk eiland, waar de zon altijd schijnt en dat je zeker gezien moet hebben.

Hotel-Taimar-terras-aangepaste-kamer
Hotel-Taimar-Fuerteventura--HELLING-ZWEMBAD
 

Hotel Taimar

We logeren in Hotel Taimar aan de prachtige Costa Calma in het zuiden van Fuerteventura. Hotel Taimar is een hotel met 4 sterren dat in 2020 volledig is gerenoveerd. Het hotel beschikt over 10 aangepaste kamers op de begane grond en met een heerlijk privé terras. Het volledige hotel is toegankelijk voor mensen met uiteenlopende beperkingen.

Je kamer is ruim met een eigen badkamer en beschikt over de volgende faciliteiten: privé terras, aangepaste badkamer, föhn, zeepproducten, minibar, waterkoker, TV, kluis (tegen betaling), gratis WiFi. De zeer ruime badkamer heeft een douchestoel (vrij staand zonder wielen) en een handgreep. Het toilet heeft aan weerszijden een handgreep en er is voldoende opstelruimte voor het toilet. naast het toilet is beperkte opstelruimte. Het zwembad is toegankelijk middels een helling, er is een rolstoel aanwezig waarmee je het zwembad in kunt rijden.

Afmetingen:
Lift: 90x135 cm
Breedte kamerdeur: 98 cm
Hoogte bed: 45 cm
Ruimte tussen vloer en onderkant bed: 20 cm
Deurbreedte badkamer: 88 cm
Hoogte toilet: 45 cm

 

NU BOEKEN        TERUG NAAR VLIEGREIZEN

 

 

 
 
Hotel-Taimar-Fuerteventura-aangepaste-douche
Hotel-taimar-aangepast-toilet
 


Wat gaan we doen?

De Costa Calma, de naam zegt het al, is de rustige kust van Fuerteventura. Het hele zuiden van Fuerteventura kent heel brede zandstranden waar veel surfers en andere watersporters hun kunsten vertonen, maar aan de Costa Calma geniet je vooral van de rust. We maken één excursie deze week om je het bijzondere eiland Fuerteventura te laten zien, verder genieten we van de zon, het lekkere eten en het zwembad.

 

 

NU BOEKEN        TERUG NAAR VLIEGREIZEN

 

 

 
 
 
 
fuerteventura-aangepaste-vakantie
 
 
aardeekhoorn-fuerteventura-zorgvakantie
 
 

Prijsinformatie

Intensieve zorg: € 4.399, - p.p.

Lichte zorg:        € 3.499,- p.p.

(reis)Partner zonder zorg: € 2.775,- p.p.

Toeslag eenpersoonskamer: € 0.00

Beschikbaarheid: 5 aangepaste kamers
 
Ankerplaats: Er kan maximaal één persoon mee die niet uit de rolstoel kan in de bus.

Minimale deelname: 4 reizigers

Samenstelling groep:

Inclusief: Verblijf in o.b.v. Hotel Taimar o.b.v. all-inclusive, vliegtickets, één excursie, gezamenlijke consumpties tijdens de excursie, fotoboek, opgemaakte bedden, handdoeken, dagelijkse schoonmaak, zorg en begeleiding.

Exclusief: Reis- en annuleringsverzekering, overige consumpties, alcoholische drankjes buiten de all-inclusive formule, strandhanddoeken, persoonlijke uitgaven, toeristenbelasting, bijdrage GGTO (€ 9,- p.p.), bijdrage calamiteitenfonds (€ 2.50), reserveringskosten (€ 35,- p.b.), evt. huur hulpmiddelen.

Reisdocument: Paspoort of ID-kaart.

Opstapplaats: Schiphol

Belangrijke informatie: 
* Je ontmoet het begeleidingsteam op Schiphol, vanaf aankomst op Schiphol word je ondersteund.
* Bij aankomst op Fuerteventura staat de taxi klaar om je naar het hotel te brengen.
* Als je je rolstoel mee wilt nemen dan moet deze voldoen aan de eisen van de luchtvaartmaatschappij m.b.t. maximale afmetingen. Je rolstoel wordt alleen geaccepteerd door de meeste luchtvaartmaatschappijen als deze niet hoger is dan 85 cm. Is je rolstoel hoger, kijk dan eerst of bijv. de hoofdsteun eraf kan of de rugleuning neergeklapt kan worden. Lukt dit allemaal niet dan kunnen we evt. een rolstoel voor je huren op de plaats van bestemming.
* Op Fuerteventura zijn niet alle hulpmiddelen altijd beschikbaar, informeer eerst of jouw hulpmiddel aanwezig is, er is een beperkt aanbod.
 
Vliegtijden (onder voorbehoud)
Nog niet bekend

© Copyright rust op alle foto's en teksten. deze mogen zonder schriftelijke toestemming niet worden gebruikt voor andere doeleinden.

 

Boekingsformulier

Ja, deze reis wil ik graag boeken!

* De meeste velden zijn verplicht om in te vullen. Bel ons of gebruik het contactformulier voor vragen.

 

Ongeldige invoer

Indien je voor méér dan 3 personen of voor meer dan 1 persoon met een zorgvraag wilt boeken, dan graag een tweede boeking doen met een nieuw formulier.

 

1 Persoonsgegevens

vul de voornamen van de hoofdboeker in

Ongeldige invoer

Vul je roepnaam in

vul je achternaam in

geef je geboortedatum op

Ongeldige invoer

 

Adres- en contactgegevens:

vul je adres in

vul je postcode en woonplaats in

vul je e-mailadres in

vul je telefoonnummer in

Toestemmingsverklaring gebruik beelden

Ik verklaar dat Reisburo Vakantie & Zorg beeldmateriaal dat gemaakt is tijdens een reis, waarop ik al dan niet herkenbaar in beeld ben, op de onderstaande manier(en) mag gebruiken: 

Geef uw keuze op.

Geef uw keuze op.

Geef uw keuze op.

**(U ontvangt in dat geval geen fotoboek omdat u op geen enkele foto die gemaakt is tijdens de reis te zien zult zijn.)

2 Persoonlijke situatie

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

 

 

Ongeldige invoer

**(Dit is alleen mogelijk als er nog een gast is met dezelfde wens. Is zo'n gast er niet, dan bent u alsnog de eventuele éénpersoonskamertoeslag verschuldigd)

 

 

Ongeldige invoer

Boeken o.b.v. minder begeleiding dan 1 op 1, kan alleen als dit bij uw situatie past. Kijk op de pagina Zorg en begeleiding voor informatie hierover.

 

 

Met wie kunnen wij contact opnemen voor een overdracht van de zorg voordat uw reis begint?

graag een naam opgeven

Ongeldige invoer

geldige e-mailadres invoeren

3 Mobiliteit

Mobiliteit thuis

Ongeldige invoer

voer een getal in

geef het aantal minuten op

voer een getal in

voer een getal in

Mobiliteit tijdens de reis:

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

*alleen mogelijk bij een lichaamsgewicht tot 90kg

 

4 Hulpmiddelen lenen, huren of zelf meenemen

Ongeldige invoer

**(N.B. kan niet altijd mee in de bus bij excursies!)

Ongeldige invoer, geef een getal op

Belangrijk: Wij factureren hulpmiddelen die gehuurd moeten worden kort voor aanvang van de reis op een aparte factuur. Hierdoor is het eenvoudiger om tussentijds nog zaken te wijzigen hieromtrent. Wij denken hiermee beter aan te kunnen sluiten bij uw behoefte.

Ongeldige invoer

 

Als je tilhulp nodig hebt, duwhulp hebt aangevraagd of een scootmobiel hebt gehuurd, dan dien je jouw lengte en gewicht op te geven.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Let op: U dient hiervoor tijdens de reis een medische verklaring te kunnen tonen.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

**(indien geaccepteerd door de luchtvaartmaatschappij)

 

eigen (elektrische) rolstoel meenemen

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Deze gegevens hebben wij nodig om uw rolstoel mee te kunnen nemen in de bus of het vliegtuig. Deze gegevens bent u daarom verplicht om in te vullen. Geeft u de hoogte (ingeklapt) van uw rolstoel door zonder hoofdsteun en evt. met de rugleuning neergeklapt en de lengte zonder voetsteunen. Hiermee vergroot u de kans dat uw rolstoel in één keer geaccepteerd wordt door de luchtvaartmaatschappij. Elke luchtvaartmaatschappij hanteert een maximale standaard hoogte van 85 cm. Indien uw rolstoel hoger is, dan is het meenemen hiervan altijd op aanvraag.

5 Verzorging en medische zaken

Verzorging

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Hoeveel minuten zorg ontvang je thuis per dag?

geef een getal op

geef een getal op

geef een getal op

Medische zaken

Ongeldige invoer

Geef een beknopt overzicht van jouw aandoeningen.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Door het invullen van de dieetgegevens/medische gegevens geeft u toestemming dat wij deze gegevens verwerken voor de organisatie van uw reis en deze delen met de reisdienstverleners die hiervan op de hoogte dienen te zijn.

 

Medicijngebruik

Ongeldige invoer

U dient hiervoor zelf een Schengenverklaring aan te vragen bij het CAK: www.hetcak.nl/zelf-regelen/medicijnen-mee-op-reis-verklaring. Deze dient u vóór aanvang van de reis aan ons te overleggen (verplicht). *(zoals slaapmiddelen, sterke pijnstillers of medicijnen voor ADHD) Zonder deze verklaring kunnen wij u niet meenemen op reis, u bent hiervoor zelf verantwoordelijk.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

**(Je kunt gebruik maken van onze reizen met speciale zorg)

Ongeldige invoer

Ongeveer 6 weken voor vertrek ontvangt u een overdrachtsformulier waarop u specifieke zaken m.b.t. de zorg kunt doorgeven. 

6 Verzekeringen

Ongeldige invoer

Voorkeur opgeven

Ongeldige invoer

**(De premie wordt via een automatische incasso geïncasseerd.)

Slotvragen

Wij hebben de antwoorden op de volgende vragen nodig voor een juiste risicobeoordeling en premieberekening. Deze vragen en de antwoorden die u geeft gelden voor de aanvrager van de verzekering én voor de personen die u wilt meeverzekeren en andere mogelijke belanghebbenden bij de verzekering of uitkering. Het is belangrijk dat u de vragen juist en zo volledig mogelijk eerlijk invult. Anders kunt u in geval van schade uw recht op uitkering verliezen.

 

antwoord verplicht

antwoord verplicht

antwoord verplicht

- Diefstal, bedrog, oplichting, valsheid in geschrifte of een poging daartoe - Vernieling, beschadiging, mishandeling, afpersing, of een misdrijf gericht tegen de vrijheid of het leven of een poging daartoe - Overtreding van de Wet wapens en munitie, de Opiumwet of de Wet economische delicten - Een verkeersmisdrijf, zoals rijden onder invloed, snelheidsovertreding van meer dan 50 km/uur of doorrijden na een aanrijding? Let op: Ook als u als verdachte een schikking hebt getroffen of bent vrijgesproken, of als de rechter u een maatregel heeft opgelegd moet u deze vraag met ‘Ja’ beantwoorden.

verplicht antwoord

antwoord verplicht

antwoord verplicht

antwoord verplicht

• dat ik de volledige tekst van de vraag over verzekeringsfraude heb gelezen en dat het gegeven antwoord juist en volledig is. Ik ben op de hoogte van mijn mededelingsplicht; • dat ik de polisvoorwaarden en verzekeringskaart van deze verzekering heb ontvangen en dat ik akkoord ga met deze polisvoorwaarden; • dat de ASR mijn ingevulde persoonsgegevens mag controleren; • dat ik de ASR toestemming geef om de premie en kosten per termijn automatisch van mijn rekening af te schrijven als ik heb gekozen voor automatische incasso; • dat ik akkoord ben dat ASR Verzekeringen informatie digitaal aan mij kan verstrekken; • dat ik akkoord ben dat de toepasselijke verzekeringskaart digitaal verstrekt wordt.

Reisgenoot

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Toestemmingsverklaring gebruik beelden

Reisburo Vakantie & Zorg mag beeldmateriaal dat gemaakt is tijdens een reis en waarop ik, al dan niet herkenbaar, in beeld ben, op de onderstaande manier(en) gebruiken:
 

Geef uw keuze op.

Geef uw keuze op.

Maak uw keuze.

**(U ontvangt in dat geval geen fotoboek omdat u op geen enkele foto die gemaakt is tijdens de reis te zien zult zijn.)

 

 

Tweede reisgenoot

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Toestemmingsverklaring gebruik beelden

Reisburo Vakantie & Zorg mag beeldmateriaal dat gemaakt is tijdens een reis en waarop ik, al dan niet herkenbaar, in beeld ben, op de onderstaande manier(en) gebruiken:
 

Geef uw keuze op.

Geef uw keuze op.

Maak uw keuze.

**(U ontvangt in dat geval geen fotoboek omdat u op geen enkele foto die gemaakt is tijdens de reis te zien zult zijn.)

Vertel ons alsjeblieft...

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Op welke beurs of op welke andere wijze heb je ons reisbureau gevonden?

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ook wel makkelijk!

Bestel 'm zolang de voorraad strekt...

YosBottles


De Yos Bottle, de handige duurzame drinkfles met afneembaar medicijndoosje voor op vakantie.
Geef jouw bestelling per gewenste kleur aan ons door. De Yos bottle kost €12,50 per stuk exclusief verzendkosten.

De Yos Bottle combineert het meenemen van water tijdens een uitje, met het bij de hand hebben van jouw medicatie.

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

geef aantal op

De Yos Bottle beschikt over een afneembaar medicijndoosje waarin u uw medicatie voor de hele dag meeneemt. Nadat u de medicatiehouder thuis of in uw hotelkamer gevuld hebt klikt u hem met één beweging weer vast aan de Yos Bottle door de gemakkelijke magneetsluiting. Gemakkelijk om mee te nemen, altijd na te vullen en nooit meer zoeken naar uw medicijnen.

Deze laatste stap is de eerste stap
naar een prachtige vakantie!


Let wel:
Je boeking is definitief na het versturen van dit formulier. Door op de knop "Boeking met betaalverplichting bevestigen" te klikken, ga je een betaalverplichting aan.
Wij sturen je hierna een aanvullend formulier toe voor de noodzakelijke (medische) gegevens.

 

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Heb je een waardevoucher van Reisbureau Vakantie & Zorg? Vul hierboven dan de code in, zodat wij deze korting kunnen verrekenen met de reisprijs.

 

Reisvoorwaarden
Met het boeken van deze reis verklaart u akkoord te gaan met de Reisvoorwaarden van Kontiki Reizen.

Je dient akkoord te gaan met onze Reisvoorwaarden.

 

Corona Disclaimer

Hierbij verklaar ik de belangrijke informatie t.a.v. corona en de gevolgen te hebben gelezen.

Je dient te bevestigen kennisgenomen te hebben van onze Corona Disclaimer.

 

 

Overige voorwaarden

1. U mag en kan de overeenkomst voor het begin van de pakketreis te allen tijde beëindigen tegen betaling van de beëindigingvergoeding. 
Meer informatie over de beëindigingsvergoeding kunt u vinden in onze annuleringsvoorwaarden in artikel nummer 9.

2. Indien de reis niet per wens van de reiziger loopt, dient deze tijdig tijdens de reis een klacht in te dienen. Voor meer informatie over onze klachtenprocedure, zie artikel 18 van de reisvoorwaarden.

3. De reispapieren worden 3 à 4 weken voor vertrek van de reis met u gedeeld, mits de reissom in zijn gehaal is voldaan. 

 

 

Ja, ik wil deze reis boeken!

De combinatie van reisdiensten die u wordt aangeboden, is een pakketreis in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2302.

Bijgevolg kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden. Kontiki Reizen is ten volle verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de volledige pakketreis. Kontiki Reizen beschikt ook over de wettelijke verplichte bescherming om u terug te betalen en, indien het vervoer in de pakketreis is inbegrepen, te repatriëren ingeval zij insolvent wordt.

 

Basisrechten krachtens Richtlijn (EU) 2015/2302

— Voordat hij de pakketreisovereenkomst sluit, zal de reiziger alle essentiële informatie over de pakketreis ontvangen.
— De aansprakelijkheid voor de goede uitvoering van alle reisdiensten die in de overeenkomst zijn opgenomen, berust altijd bij ten minste één handelaar.
— De reiziger krijgt een noodtelefoonnummer of gegevens inzake een contactpunt via welk hij contact kan opnemen met de organisator of de reisagent.
— De reiziger kan de pakketreis, met inachtneming van een redelijke termijn en eventueel tegen de betaling van extra kosten, aan een andere persoon overdragen.
— De prijs van de pakketreis kan alleen worden verhoogd indien specifieke kosten toenemen (bijvoorbeeld brandstofprijzen), indien zulks uitdrukkelijk in de overeenkomst is opgenomen, en in elk geval niet later dan 20 dagen vóór het begin van de pakketreis. Indien de prijsverhoging hoger is dan 8 % van de prijs van de pakketreis kan de reiziger de overeenkomst beëindigen. Indien de organisator zich het recht op een prijsverhoging voorbehoudt, heeft de reiziger recht op een prijsverlaging wanneer de relevante kosten zouden afnemen.
— Ingeval een van de essentiële elementen van de pakketreis, met uitzondering van de prijs, aanzienlijk wordt gewijzigd, kan de reiziger de overeenkomst zonder betaling van een beëindigingsvergoeding beëindigen en krijgt hij een volledige terugbetaling. Indien de handelaar die voor de pakketreis verantwoordelijk is, de pakketreis vóór het begin van de pakketreis annuleert, heeft de reiziger recht op terugbetaling en, indien passend, op een schadevergoeding.
— De reiziger kan de overeenkomst in uitzonderlijke omstandigheden zonder betaling van een beëindigingsvergoeding vóór het begin van de pakketreis beëindigen, bijvoorbeeld wanneer er op de plaats van bestemming ernstige veiligheidsproblemen zijn die waarschijnlijk gevolgen zullen hebben voor zijn pakketreis.
— Daarnaast kan de reiziger de overeenkomst te allen tijde vóór het begin van de pakketreis beëindigen tegen betaling van een passende en gerechtvaardigde beëindigingsvergoeding.
— Indien na het begin van de pakketreis aanzienlijke elementen van de pakketreis niet zoals afgesproken kunnen worden geleverd, moet een geschikt alternatief arrangement aan de reiziger worden aangeboden, zonder extra kosten. Indien de diensten niet worden uitgevoerd volgens de overeenkomst en dit aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van de pakketreis en de organisator dit probleem niet heeft verholpen, kan de reiziger de pakketreisovereenkomst zonder betaling van een beëindigingsvergoeding beëindigen.
— In geval van reisdiensten die niet uitgevoerd zijn of niet goed uitgevoerd zijn heeft de reiziger ook recht op een prijsverlaging en/of schadevergoeding.
— De organisator is verplicht reizigers die in moeilijkheden verkeren, bijstand te verlenen.
— Indien de organisator of, in sommige lidstaten, de doorverkoper insolvent wordt, zullen de betaalde bedragen worden teruggestort. Indien de insolventie van de organisator of, indien van toepassing, de doorverkoper na het begin van de pakketreis intreedt en het vervoer in de reis of de vakantie inbegrepen is, wordt er voor repatriëring van de reiziger gezorgd. Reisburo Vakantie & Zorg heeft zich van bescherming bij insolventie voorzien bij Garantiefonds GGTO. Wanneer diensten door de insolventie van Reisburo Vakantie & Zorg niet worden verleend, kunnen reizigers met deze entiteit of, in voorkomend geval, de bevoegde autoriteit contact opnemen Garantiefonds GGTO, Johan van Hasseltweg 112, 1022 WZ Amsterdam, Tel: 020 737 1057, email:

Zie meer: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2018-2.html