U hebt meer dan 30 minuten en maximaal 60 minuten per dag hulp nodig bij de dagelijkse zorg, u hebt een ankerplaats nodig en/of u hebt iemand nodig die uw rolstoel duwt (max. 90kg). U hebt geen nachtzorg nodig en u kunt de gehele reis door één persoon verzorgd worden. U bent geschikt voor de reizen waarbij intensieve zorg (één-op-één) geboden wordt. Dat er één-op-één begeleiding geboden wordt wil niet zeggen dat er de hele week iemand 24 uur per dag tot uw beschikking staat. Onze begeleiders werken in teams en helpen elkaar bij de zorg, het kan dus zijn dat uw begeleider even iemand anders moet helpen of aandacht heeft voor een andere gast. U bent er wel van verzekerd dat er altijd iemand is om u zorg te verlenen of uw rolstoel te duwen. Hebt u een partner die niet rolstoel- en zorgafhankelijk is dan is deze uiteraard van harte welkom om u te vergezellen, hij/zij betaalt het laagste tarief.
LET OP: Hebt u meer dan 60 minuten zorg per dag nodig of u hebt hulp nodig in de nacht, dan kunnen wij die zorg helaas niet volledig geven. U kunt dan uw eigen begeleider meenemen die assisteert bij uw zorg of (een deel van) de zorg overneemt. Vraag ons naar de mogelijkheden.
U hebt hulp nodig bij de dagelijkse zorg (max. 30 min. per dag), u heeft géén duwhulp nodig voor uw rolstoel en u hebt géén ankerplaats nodig. U bent geschikt voor de reizen waarbij lichte zorg (één-op-twee/drie) geboden wordt. Als tijdens de reis blijkt dat u toch meer zorg nodig hebt of het lukt niet om zelf uw rolstoel voort te bewegen en onze begeleiders moeten u meer assistentie verlenen dan afgesproken, ontvangt u na de reis een factuur voor de toeslag naar intensieve zorg.
Hebt u een partner die niet rolstoel- en zorgafhankelijk is dan is deze uiteraard van harte welkom om u te vergezellen, hij/zij betaalt het laagste tarief.
U bent een reisgenoot van een reiziger die reist met intensieve of lichte zorg, u gebruikt geen rolstoel of rollator en u bent volledig zelfstandig bij de dagelijkse zorg. U deelt de kamer met uw reisgenoot.
Op het moment dat u hulp nodig hebt om uw rolstoel te duwen reist u altijd met intensieve zorg. Er reist in dit geval een begeleider voor u mee om uw rolstoel te duwen, immers niemand kan twee rolstoelen duwen.
Duwhulp kunnen we bieden tot een lichaamsgewicht van max. 90kg. Bent u zwaarder dan 90kg, dan kunt u een elektrische rolstoel huren, zorgen voor duwondersteuning op uw rolstoel of uw eigen begeleider meenemen die uw rolstoel duwt.
Als u een ankerplaats nodig hebt in de bus (u kunt niet zelfstandig uit uw rolstoel om op een normale busstoel te gaan zitten) boekt u een reis altijd o.b.v. intensieve zorg.
Wij bieden enkele reizen aan die specifiek voor reizigers bedoeld zijn die weinig zorg nodig hebben en nog in redelijke mate mobiel zijn., u vindt deze reizen onder het kopje ‘Begeleide reizen’. De zorgvraag mag bij begeleide reizen maximaal 20 minuten per dag zijn, u kunt denken aan hulp bij steunkousen, hulp bij medicatie etc. Uiteraard is het geen probleem als u bijvoorbeeld uw rollator mee wilt nemen op reis en ook het huren van een scootmobiel is in de meeste gevallen mogelijk (let op: een scootmobiel kan niet altijd mee in de bus). De begeleide reizen zijn niet altijd rolstoeltoegankelijk, bent u doorlopend afhankelijk van een rolstoel dan kunt u onze zorgvakanties boeken.
Bent u in hoge mate mobiel en zelfredzaam en hebt u geen of zeer beperkte hulp nodig bij de dagelijkse zorg dan kunt u ook onze zorgvakanties boeken o.b.v. ‘Lichte zorg’.
Als u geen zorg nodig hebt, hebt u geen behoefte aan een zorgvakantie, dat begrijpen we heel goed. In dit geval verwijzen we u graag door naar Ingrids Rondreizen. Ingrids Rondreizen organiseert kleinschalige groepsreizen voor reizigers die een beetje extra ondersteuning nodig hebben. U loopt bijvoorbeeld met een rollator, hebt een zintuigelijke beperking, hebt behoefte aan gezelschap of een lager reistempo.
Voor onze gasten met een verstandelijke beperking organiseren we prachtige reizen via ons zusterbedrijf Kontiki Reizen.
U vult, om een reis te kunnen boeken, een uitgebreid reserveringsformulier in waarop ingevuld moet worden welke hulp/zorg nodig is tijdens de reis en hoeveel tijd dat ongeveer in beslag neemt. Bij uw boekingsbevestiging ontvangt u een formulier voor een zorgoverdracht die u binnen een week moet invullen en terugsturen, bij de reispapieren ontvangt u deze zorgoverdracht nogmaals zodat u kunt aangeven of de aangevraagde zorg nog klopt met de dan geldende situatie. Wij kunnen zorg alleen garanderen als deze ook volledig van tevoren is aangevraagd, niet aangevraagde zorg kunnen wij niet verlenen en in het ergste geval moet u in zo’n situatie voortijdig naar huis. Zorgt u ervoor dat de zorg die u nodig hebt zorgvuldig wordt aangevraagd en neemt u bij twijfel tijdig contact op.
We willen echt voorkomen dat u ter plaatse intensieve zorg nodig heeft terwijl u vooraf lichte zorg geboekt hebt, aangezien dit effect kan hebben op de zorg voor onze andere gasten. Om die reden zal er, als dit bij u het geval is, een 50% toeslag van de meerkosten voor intensieve zorg aan u berekend worden met een minimum van € 250,- p.p. Dit bovenop de intensieve zorg kosten, die u ter plaatse zult moeten betalen/overmaken. Na het betalen/overmaken van dit volledige bedrag, zal de intensieve zorg pas aan u verleend worden.
Zoals gespecificeerd in artikel 19 in de algemene voorwaarden.
TIP: Als u in een zorginstelling woont laat uw reguliere zorgverlener helpen bij het invullen van de formulieren.
Tijdens de reizen kunnen onze begeleiders géén nachtzorg bieden. Als u zorg nodig hebt in de nacht dan moet u daarvoor zelf iemand meenemen.
Als uw zorgvraag verandert tussen het boeken van de reis en het daadwerkelijk op reis gaan, dan moet u dit direct aan ons doorgeven. Wij kunnen dan inschatten of reizen voor u nog mogelijk is en eventueel passende maatregelen nemen. Het is beslist niet voldoende om dit enkel in de zorgoverdracht, die wij kort voor vertrek vragen, te vermelden.
Als u een besmettelijke bacterie of virus bij u draagt dan kunt u niet mee op reis. Wij hebben niet de mogelijkheid om geïsoleerd te verplegen en zouden onze begeleiders en andere reizigers blootstellen aan onaanvaardbare risico’s. U dient ons per ommegaande op de hoogte te stellen zodra dit door een arts is geconstateerd.
In principe delen wij geen twee individuele gasten bij elkaar op dezelfde kamer in, tenzij u samen reist uiteraard, i.v.m. privacy. Indien u toch graag een kamer wilt delen met een andere gast van hetzelfde geslacht dan kunt u dit aangeven op het boekingsformulier. Als er nog een gast is met dezelfde wens dan kunt u een kamer delen, dit is geheel op eigen risico. Als het niet klikt met uw kamergenoot kan dat uw vakantiebeleving beïnvloeden, denkt u hier dus goed over na. Het delen van de kamer is dan volledig uw eigen verantwoordelijkheid, wij kunnen u niet tijdens de reis nog laten wisselen van kamer. Als er géén andere gast is die de kamer wil delen dan bent u in alle gevallen toch de toeslag voor een eenpersoonskamer verschuldigd.
Bij bijna al onze reizen ziet u staan dat gezamenlijke consumpties inclusief zijn in de reisprijs, maar wat betekent dat? Wij proberen de reizen zoveel als mogelijk all-inclusive aan te bieden, maar dat lukt nooit helemaal, immers dan zouden we op alle scenario’s voorbereid moeten zijn en zouden de prijzen nog hoger worden dan ze al zijn. Denk aan iemand die de hele dag Bacardi-cola drinkt of iemand die de hele dag drankjes, ijsjes, snacks besteld terwijl u misschien alleen water drinkt. Dat zou volgens ons niet eerlijk zijn en daarom zijn alleen de drankjes die je gezamenlijk als groep gebruikt inclusief en meestal betekent dit dat je geen consumpties zelf hoeft te betalen.
Concreet: Je gaat met de groep naar een terras en drinkt samen twee kopjes koffie met een gebakje, deze kosten zijn inclusief. Als je daarna voor jezelf nog een drankje wilt bestellen dan betaal je die zelf. Alcoholische drankjes zijn in alle gevallen voor eigen rekening. Vind je dit lastig en wil je een vakantie waarbij alles inclusief is? Kies dan voor een all-inclusive hotel, dan zijn in het hotel alle consumpties inclusief en kun je onbeperkt eten en drinken. Let op: Ook in dit geval zijn vaak bepaalde (sterk alcoholische) drankjes of bijvoorbeeld thema-restaurants uitgesloten van de all-inclusive formule.
Op de meeste locaties kunnen wij hulpmiddelen voor u huren, deze hulpmiddelen factureren wij (meestal) kort voor vertrek. Wij denken hiermee beter op uw behoefte aan te kunnen aansluiten. Sommige zorgverzekeraars bieden een vergoeding voor hulpmiddelen in het buitenland, informeer hiernaar bij uw zorgverzekeraar, zonder deze hulpmiddelen kunt u immers niet op reis.
LET OP: Sommige hulpmiddelen zijn zeer moeilijk te huren in het buitenland, denk aan een douchebrancard, actieve tillift, kantelbare douchestoel en andere specifieke hulpmiddelen. Als dit voor u een essentieel hulpmiddel is informeer dan vóór het boeken naar de huurmogelijkheden, wij zoeken dit dan voor u uit. Op deze manier voorkomt u teleurstellingen tijdens uw reis.
Van 20 t/m 31 maart ontvang je
€ 100,- korting per boeking!
Wacht niet langer en
boek je reis NU!